institutional advertising

institutional advertising
  1. престижная реклама

 

престижная реклама
Реклама, направленная на опровержение рекламного утверждения, признанного вводящим в заблуждение. Как вы думаете, куда исчезли из рекламного лексикона слова «самый», «лучший», «абсолютный лидер»? Туда. Туда, где производители не боятся огромных штрафов и опровержений за то, что их реклама признана «вводящей в заблуждение». Но где это – неизвестно, потому что бояться везде. На самом деле, использовать выражения, доказывающие абсолютное превосходство товара над конкурентами не воспрещается, если есть документальное подтверждение превосходства. В противном случае будет проведена независимая экспертиза (по инициативе заботливых конкурентов, как правило) и, упаси господи, найдут товар лучше. Кстати, так и произошло недавно с одним из известных моющих средств. Вовсе и не лучше всех оно отмывало жир в холодной воде. Конечно, ролик-опровержение производителя снимать не заставили, но «неправомерную» рекламу сняли. К более громким последствиям может привести «умалчивание» некоторых свойств рекламируемого товара. Допустим, в рекламе жаропонижающего для детей не упоминаются противопоказания и побочные эффекты. Ведь бывает такое, правда? Если МАП придет к решению, что такое «невинное» плутовство ущемляет интересы потребителя, обязательно заставит снять конррекламу, т.е. Рассказать все про противопоказания. И даже если контрреклама выйдет всего несколько раз, это все равно может убить спрос наповал. Думайте лучше, дорогие рекламодатели.
[http://www.lexikon.ru/rekl/a_eng.html]

Тематики

  • реклама

EN

  • corporate image
  • institutional advertising


Англо-русский словарь нормативно-технической терминологии. . 2015.

Игры ⚽ Поможем сделать НИР

Смотреть что такое "institutional advertising" в других словарях:

  • institutional advertising — ➔ advertising * * * institutional advertising UK US noun [U] ► MARKETING the advertising of an organization, company, or type of product so that people have a positive opinion of it, rather than the advertising of a particular product or service …   Financial and business terms

  • institutional advertising — /ˌɪnstɪtju:ʃ(ə)n(ə)l ædvətaɪzɪŋ/ noun advertising an organisation rather than a product …   Marketing dictionary in english

  • advertising — ad‧ver‧tis‧ing [ˈædvətaɪzɪŋ ǁ ər ] noun [uncountable] MARKETING telling people publicly about a product or service in order to persuade them to buy it: • Most organizations underestimate the benefits of advertising. • Television advertising… …   Financial and business terms

  • Institutional economics — Institutional economics, known by some as institutionalist political economy, focuses on understanding the role of human made institutions in shaping economic behaviour. The institutional economists were typically critical of American social,… …   Wikipedia

  • advertising — in the broadest sense of making goods publicly known developed as early as commodity exchange took shape in human society. In China, as elsewhere, the earliest medium of advertising was oral and even musical. The Book of Odes recorded an entry in …   Encyclopedia of Contemporary Chinese Culture

  • institutional — [in΄stə to͞o′shə nəl, in΄stə tyo͞o′shə nəl] adj. 1. of, characteristic of, or having the nature of, an institution 2. of or to institutions, rather than individuals [institutional sales] 3. designating advertising that is intended primarily to… …   English World dictionary

  • institutional — institutionally, adv. /in sti tooh sheuh nl, tyooh /, adj. 1. of, pertaining to, or established by institution. 2. of or pertaining to organized establishments, foundations, societies, or the like, or to the buildings devoted to their work. 3. of …   Universalium

  • institutional — in•sti•tu•tion•al [[t]ˌɪn stɪˈtu ʃə nl, ˈtyu [/t]] adj. 1) of, pertaining to, or of the nature of an institution 2) characterized by the drabness, uniformity, and impersonality attributed to large institutions: institutional food[/ex] 3) bus (of… …   From formal English to slang

  • institutional — adj. 1 of or like an institution. 2 typical of institutions, esp. in being regimented or unimaginative (the food was dreadfully institutional). 3 (of religion) expressed or organized through institutions (churches etc.). 4 US (of advertising)… …   Useful english dictionary

  • image advertising — ➔ advertising * * * image advertising UK US noun [U] ► MARKETING advertising that tries to influence customers opinions about a company, organization or product: »Image advertising should convey who your company is and why you are better than… …   Financial and business terms

  • corporate advertising — ➔ advertising * * * corporate advertising UK US noun [U] ► MARKETING advertising that describes a company, rather than its products, and that is intended to show the company in a positive way to the public: »The company rolled out a corporate… …   Financial and business terms


Поделиться ссылкой на выделенное

Прямая ссылка:
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»